Odpowiedni styl życia w chorobie hashimoto jest podstawą! Obok odpowiedniej diety, aktywności fizycznej i suplementacji pomoże osiągnąć zdrowie.


STRES

Powinniśmy zadbać przede wszystkim o to, aby w jak największym stopniu wyeliminować stres ze swojego życia. Każdy powinien znaleźć sposób odpowiedni dla siebie może to być kontakt z naturą, czytanie książek, spędzanie czasu z bliskimi osobami, joga, medytacja. 



AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

Aktywność fizyczna zwiększa wrażliwość komórek na insulinę oraz pomaga w redukcji stresu. Tutaj również każdy powinien dopasować odpowiednią formę aktywności do swojego trybu życia. Na pewno niewskazane będą długie, wyczerpujące treningi połączone z niskokaloryczną dietą. 

SEN

Styl życia w chorobie Hashimoto

Ważne jest abyśmy na sen przeznaczali 7-8 h. Równie istotna jest pora snu, najlepiej abyśmy kładli się ok. godziny 22-23.  Niewskazane jest także korzystanie z tabletów czy telefonów na min. 1 h przed snem, gdyż zaburza to wydzielanie melatoniny odpowiedzialnej za prawidłowy sen.



SŁOŃCE

Styl życia w chorobie hashimoto obejmuje także korzystanie ze słońca. Pomaga to w regulacji gospodarki hormonalnej, wpływa na poprawę nastroju oraz na wytwarzanie witaminy D, której niedobory są bardzo częste w chorobach tarczycy. Dobrze abyśmy codziennie przeznaczyli przynajmniej godzinę na świeżym powietrzu. 


Jeżeli chcesz przeczytać na temat diagnostyki i diety w chorobie hashimoto zapraszam do kliknięcia
w poniższe linki 🙂

Diagnostyka choroby hashimoto

Dieta w hashimoto